21 Nisan 2016 Perşembe

Ragıp MİRZADE


DİVAN ŞİİRİNDE YILDIZ BEYİTLER

1-Yârin cefâsı cümle vefâdır cefâ değil
Yâri cefâ kılur deyen ehl-i vefâ değil
NESiMÎ

2-Dildedir mihrin ko hâk olsun yolunda cân ü ten
Ben ölürsem âlem-i ma'nîde bâkîdir gönül
 NEFÎ

3-Ben sana bâde içme güzel sevme mi dedim
 Benden niçün bu gûne girizânsın ey gönül
 (Girizân:kaçan, gûne:gidiş, yol)     NEDİM

4-Zevâlin istemez mi bî-hüner ehl-i kemâlâtin
Vefât-ı hâceyi eyler temennâ dâimâ etfâl
 (Hâce:hoca, etfâl:çocuklar) FEHİM

5-Gül gülse dâim ağlasa bülbül acib değül
 Erbâb-ı aşka terk-i ser etmek hüner değil
 BÂKÎ

6-Şîrler pençe-i kahrımda olurken lerzân
 Beni bir gözleri âhûya zebûn etdi felek
 YAVUZ SULTAN SELÌM

7-Eyvâh bu bâzîçede bizler yine yandık
Zirâ ki ziyân ortada bilmem ne kazandık
ZİYA PAŞA

8-Severiz gördüğümüz âfeti dilber diyerek
 Başlarız nâle vü feryâda sitem-ger diyerek
 NAİLÎ

9-Hudâ kerimdir elbette eylemez mahrûm
 Murâdına erişür her kişi Hudâ diyerek
                                   ŞEYHÜLİSLAM YAHYA

10-Hâlüme kâfirler etdi rahm sen rahm etmedün
 Böyle miydi ahdümüz et dîni yok imânı yok

 USÛLÎ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder