16 Haziran 2016 Perşembe

RAGIP MİRZADE


DİVAN ŞİİRİNDEN YILDIZ BEYİTLER-6

1-Ömrüm içinde senden ger bir vefâ göreydim
 Râzı idim gamınla ömrün tebâh olaydı
NEVRES-i CEDÎD

2-Zülfün görenlerin hep bahtı siyâh olurmuş
Tek zülfünü göreydim bahtım siyâh olaydı
NEVRES

3--Erbâb-ı teşâur çoğalıp şâir azaldı
Yok öyle değil şâirin ancak adı kaldı
MUALLiM NACi

4-Susuz değirmenlerin ne ile döner çarkı
Kerem etmeyen beyin fakirden nedir farkı
MECHÛL

5-Feyz alırsın çekerek derd ü gam-ı dünyâyı
 Tekkeyi bekleyen elbette içer çorbayı
İBRAHiM ŞİNASİ

6-Ayş ü nûş eyle bugün amma gam-ı ferdâyı
Sana ısmarladılar mı bu yalan dünyayı
İBN-i KEMAL (gam-ı ferdâ:gelecek günlerin derdi)

7-Ey kadri bülend pâdişeh dur
Lutf et şeb-i Kadr kadrin artur
FUZÛLÎ

8-Anı hoş tut garîbindir efendim işte biz gittik
Gönül derler ser-i kûyumda bir dîvânemiz kaldı
HAYÂLÎ

9-Hayâli devlet-i bî-i'tibâra bakmadın gittin
Bize bestir bu kim dillerde bir efsânemiz kaldı
HAYÂLÎ (bes:yeter,kâfî)

10-Zâlimlere mehil olmasa matlûb-ı ilâhî
Bir demde yıkar âlemi mazlûmların âhı
GİRİDÎ SIRRI PAŞA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder