19 Kasım 2015 Perşembe

Metehan FİDAN


DUANI ARIYORUM

Seni bana sevdiren o hikmetin adıyla,
Bismillah kelamıyla, selamla yazıyorum,
Hükümsüz hasretinle, dilrübanın adıyla,
Şüphesiz yaşanmaya Kuran'ı arıyorum,
Yer ve gök şahidim ki duanı arıyorum…

Henüz arifler yeni ummanını aşmışken,
Tecellisi ömürden teselliyi bulmuşken,
Ümmü Mektun ahiri kör nefise varmışken,
Ben hilkatten zahiri, hakimi arıyorum,
Gönül yaram sızdıran gafili arıyorum…

Şemailin sevdiren, zor nefistir bilirim,
Gölge eder kusurum, korkarım, irkilirim,
Ahretteki sevdalın, biçaresiz garibim,
Kor alevden türeyen habesler arıyorum,
Bir ebedden yankısız kafesler arıyorum…

EL dilinde mücevher, müreffeh biliniriz,
Toprak olsak habersiz asiya diriliriz,
Gül esvabın ıslanmış, ne ile kuruturuz,
Kasvetim yenik düştü, zulmeti arıyorum,
Kudreti baki olan kudreti arıyorum…

Sualsiz kalacaksak sorgusuz senelere,
Güzel bir habeş kızın, ismiyle "SENE"lere,
Bir Yusuf emsaliyle, Eyüp’ten senelere,
Nasıl geçer vuslatın, kadrini arıyorum,
Sol göğsümün altında, kabrini arıyorum...

Hüsn-ü zan ediyorsam, su-i zan ediyorsun,
Bir fecr vaktindeysem, sen felak ediyorsun,
Zor hicr eyledin de, kor helak ediyorsun,
Bu esved makamından kör rütbe arıyorum,
Mücerred azarından, bir tövbe arıyorum...

Kaldı mı gazabından, çehrende mütebessüm,
Bilir misin sünnettir, gönülden bir tebessüm,
Nedir asra hilafın, ne bir aşka tecessüm,
Şefkat ağır tohumdur, liyakat arıyorum,
Firkat kahır senedin, sadakat arıyorum…

Müşfik yazdı defterde, müfsid ettin bağrımı,
Hor gördün de garibi, unut dedin çağrımı,
Sordun mu eşe dosta, buldun mu son ağrımı,
Son değil sondan evvel, sol sesimi arıyorum,
Harcayıp tükettiğin, nefesimi arıyorum…

Gözlerimde mühürlü, kilitli kaçak gibi,
Cengaver sabır külüm, tükenmez koçak gibi,
Belki bahtı karayız, ömürlük yasak gibi,
Sanma ki gökyüzünde, ayperi arıyorum,
Saltanat döneminden, hisleri arıyorum...

Seni bana sevdiren o hikmetin adıyla,
Bismillah kelamıyla selamla yazıyorum,
Hükümsüz hasretinle, dilrübanın adıyla,
Şüphesiz yaşanmaya Kuran'ı arıyorum,
Yer ve gök şahidim ki duanı arıyorum…
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif


1 yorum: