5 Mayıs 2016 Perşembe

Ragıp MİRZADE


DİVAN ŞİİRİNDEN YILDIZ BEYİTLER

1-Her kişi câm-ı cezâ içse gerek
Hayr ü şer ektiğini biçse gerek
 (câm:kadeh) NÂBÎ

2-Zemistân geldi hükm-i zemherîr erdi cihân üzre
Felek ak câmeler kesti sevâd-ı bûstân üzre
ZİYA PAŞA

3-Ben usanmam gözümün nuru cefadan amma
 Ne kadar olsa cefadan usanır candır bu
İZZET MOLLA

4-İster isen almağa hikmet kitabından sebak
Hâme-i kudret ne yazmış safha-i ãsãra bak
 (sebak:ders, hâme:kalem) HAYÂLÎ

5-Şâh olmak isteyen gam ile mübtelâ gerek
Âlemde saltanat taleb iden gedâ gerek
ADNÎ

6-Taşlar yedirdin nân yerine bir zaman felek
Nân verdi şimdi ah ki dendâne kalmadı
(nân:ekmek, dendâne:diş) ZİYÂ PAŞA

7-Eğer dilden gelen elden geleydi
 Gedâlar cümlesi sultan olaydı
 ŞEYHOĞLU

8-Göricek yüz çevirir ben kulu şahım, niye ki?
Neyledim,bilseydim bâri günãhım niye ki?
RESMÎ

9-Gönlümü aldun ilâhî beni de al bâri
 Koyma gurbette gönülsüz bu teni bîmârı
NEYLÎ

10-Güçmüş murâda ermek Nevres vefâ yolundan
 Ey kâş kûy-i yâre bir başka râh olaydı
(kâş:keşke, râh:yol) NEVRES-i CEDÎD

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder