9 Nisan 2015 Perşembe

Said AKÇAĞ

DENEME ÜZERİNE

Bu benim ne ilk denemem ya da son deneyişimdi. Deneyim kazanmak denemelerim için bir başlangıçtı, tıpkı şu an gibi. Şu anımız, geçiyor ve ”anı”sı kalıyor sadece. Evet, kalan sadece anı. Hatırlayacağımız, duyacağımız, dillendireceğimiz, denemelerimizden bize kalan silinmiş anılardan bahsediyorum. Onlar bizi yakınımızdaki ırağa götürür. Gösterir bize o geçen geçmişi. Küçük kasabaların büyük kasaplarını; hırsızların planını hesaplarını gösterir. Yok, hayır geçmişe dönmemeli miyiz? Böyle kötü şeylerle bir daha karşılaşmak mı? Evet dostum,  X-Men kompleksi beni korkutan. “Geçmiş günler gelecek” denmesi. O zaman bazı şeyler anılmamalı dostum. Yoksa geçmişe bakıp ye'se kapılmak; beni de seni de Akif’i de üzer. Peki, geçmişle bağ kur diyenler nerde; onlar bizi geçmişe bağlı olmayı nasıl anlattı? Bir asırdır çıkamadığımız bu sendromu, nasıl çözeceğimizi anlatamadılar mı, anlatmadılar mı? Korkuyorlar mıydı cahiller miydi? Aslında bunlara intelijansiyanın bir üyesi şöyle cevap veriyor: 'Tarihten ders alınmaz ibret alınır.' deneyim’i derste kazanırsın dostum. Denemelerin için. Tabii bu da sana ders olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder